Paris

Det bästa med Paris?
 
Var nog Disneyland och Eifeltornet.
 
Vart ska man schoopa?
 
Först och främst Champs-elysee som är Paris huvudgata. Där ligger dem största märkena och dem mindre märkena som tex Louis Vuiton, Mercedes, HM, Zara. Sedan finns det en hel del schooping runt omkring, lite här och där. Beror på vad man är ute efter...
Forum Les Halles som ligger i Chatelet, ett köpcentra som ligger vid metro stationen, känns lite konstigt uppbyggt enligt mig själv, men där finns det bra butiker.
Galeries Lafayette som var mer som Sveriges NK, här finns dem samlade affärerna i ett varuhus, som Dior, Louis Vuitton, Michael Kors osv.
Som sagt det finns butiker lite här och där så man lär ju inte missa ngt direkt.
 
Mat och dryck?
Man måste självklart dricka Champagne!
 
Man måste prova ölen Desperado, det är en ljus öl med tequila i.
 
Här äter man baugetter överallt när och hur som helst, finns inget stopp, man äter baugetter hela tiden i stortsett. morgon, dag som kväll. Dem hade ju tom korv i baugett, he,he.
 
Jag älskar ju deras Chevre Chaud, det är en sallad med chevre ost och lite bröd i.

Gillar man Grodlår, sniglar eller calamaris så kan man även prova det.
 
Skulle jag åka till Paris igen vad skulle jag göra då?
Då skulle jag vilja besöka champagne distriktet.
 
Vad var det negativa med Frankrike?
Det var nog att dem inte var så duktiga på Engelska.
 
Vad var jag ute efter att göra i Frankrike/Paris?
Jag ville mest se mig omkring, att få se alla sevärdheter. Sedan ville man ju se deras schooping det klart, jag som är så schooping galen. Njuta av deras mat, champagne, desperado (ölen). Att få åka båt i floden Seine och dricka Champagne kändes lyxigt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: